Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

Nyár eleji bemelegítés

2020. 06. 01.

2020. június 03. - Okulare

fejlec.jpg

Hölgyeim és Uraim!

Tekintetüket ide vessék, mert a ringben kezdődik az idei nyár várva-várt csúcs mérkőzésének felhozó meccsének bemelegítése!

--- Ha ez egy box-blog lenne, akkor most így harangoznám be ezt a bejegyzést. ---

Ha nincs ez a fránya vírus, akkor most már az ez évi második kéktúrás hétvégémre készülnék, de így még az eredetileg április elejére tervezett Somogy megyei etap lesz soron. Mivel az utóbbi hetekben nem nagyon mozdultam ki otthonról, ezért úgy éreztem, kell egy kis rákészülés. Mégpedig egy kétlépcsős túrában gondolkodtam. Először egy 10 km körüli bemelegítés, szinte szint vonalon modellezve a rám váró túrát. Merthogy Somogy megye olyan tájai következnek, amely nem kimondottan hegyvidéki. Aztán a második fokozatra kapcsolva jöhet egy felhozómeccs, ahol a táv megközelíti a rám váró napi 30-35 km-t. Igaz ez majd kb. 25 km-es lesz, de szintben bővelkedő. 

Node ne szaladjunk ennyire előre! Következzék a bemelegítés. Pünkösd hétvégéje nagyon változékony, kora tavaszias időjárást hozott, így hétfőre maradt a túra. Először reggel akartam abszolválni, de felkelvén még hideg, borús idő volt. Rápillantottam az Időkép előrejelzésére és óráról-órára jobb időt prognosztizált, így a délelőttöt ajtófestéssel töltöttem és ebéd után indultam neki az előzetesen kifundált útvonalnak. 

karolina_kulfejtes_3.jpg

A Dömörkapunál tettem le az autót. A jó idő rengeteg embert csalt ki az erdőbe és az Állatkertbe is. Végig kocsisorok álltak az út két oldalán és a Dömörkapu parkolója is megtellt. Úgyhogy a Vidámpark területére álltam be. Mivel a másodlagos cél az egy kis előrelépés volt a GCKupában, így egyből elsétáltam az Flóra-pihenőhöz. Itt is nagyon sokat voltak. Megnéztem a Karolina külfejtést és meglepve tapasztaltam, hogy elég szépen feltöltötték, mióta utoljára láttam. Néhány fotó elkészítése után visszafordultam és elindultam a sípálya felé. Az erdő már szép dús képét mutatta, sok helyen félhomályba borítva a turistát. Hamar elértem a sípályáig, itt is készítettem pár fotót. Közben páran jöttek szembe. Mentem is tovább. Kevés megállót terveztem és egy kicsit kilépősebb tempót, hogy elérjem a 3,5-4 km/h sebességet. Pár tized különbség nem olyan számottevő egy 10 km-es túrán, de két hét múlva az első napra 30 km, a másodikra 22 km, míg a harmadik napra 26 km lesz előirányozva és ilyen távoknál már másfél-két óra különbséget is jelenthet egy kilépős tempó. 

sipalya.jpg

A sípálya után következett az egyik kedvenc szakaszom. Először a Kis-rét fölé értem és megkerültem a régi síugró sánc maradványait, majd sűrű növendékfák rengetegébe érkeztem. Mintha egy fantasy film díszletébe csöppentem volna, a fák ívesen magasodtak fölém alkonyati félhomályt varázsolva körém. Aztán egy kis idő múlva az út szépen elkanyarodott dél felé és becsatlakozott a TV-toronytól ide vezető útba. Én jobbra fordulva a Lapis felé vettem az irányt. Már nagyon közel jártam a műúthoz, amikor egy jó 50 méteren saras, erdészeti gépek által kijárt széles úton ismét találkoztam egy családdal és egy idősebb házaspárral. Utóbbiak épp visszafordultak, nem vállalták be a pocsolyák kerülgetését. Aztán Pista bácsi pihenőjénél kiértem a műútra. Az autóforgalom is jelentős volt és a Lapisi kis kavicsos parkoló is tele volt autóval. Itt lekanyarodtam a völgynek és megcéloztam a Sós-hegyi kilátót. Hamar odaértem és láttam, hogy körbe van kerítve. A tetőszerkezet az időjárás viszontagságai miatt megrongálódott, ezért a Biokom lezárta. Úgyhogy elmaradt a körbenézés. Itt is csak pár fotó erejéig időztem és hamar indultam is vissza Lapis felé.

sos-hegy.jpg

Lapisnál hezitáltam, hogy a szerpentines piros háromszögön, vagy a széles, de egyenes sárga sávon kapaszkodjak-e föl a Rotary körsétányig. Nem mintha sok minden múlott volna ezen, de most inkább az erdei utat választottam. Nem is említem, hogy többekkel találkoztam itt is. Felérve a Rotaryra észak felé fordultam és lendületesen indultam el a félkörön. Kellemes idő volt, néha megálltam egy-egy fotóra és szorgalmasan köszöngettem a szembejövőknek. 

zengo.jpg

 A félkör végén felloholtam a Kis-Tubesre. Itt a kilátónál pihentem hosszabban először. Majdnem egy negyed órát fotózgattam és üldögéltem a klassz napsütésben. A szomszédos padnál beszélgetők aggodalmas tónusa hívta fel a figyelmemet a mögöttünk közeledő fekete felhőre. Akkor még azt hittem nem lesz eső, de ahogy elindultam visszafelé, szépen elkezdett pötyögni. A fák alatt nem is éreztem, de egyre intenzívebben lehetett hallani a leveleken kopogó esőcseppeket. Még a déli ágon is be kellett gyűjtenem egy pontot a Rotray emlékkőnél, de ott már annyira esett, hogy a lombozat sem védett meg, így debütált az új túra anorákom is. Sietve visszatértem a TV-torony felé vezető útnak. Ahogy felértem a toronyhoz, beszédbe elegyedtem egy férfival, aki valószínűleg nem helyi volt, mert azt hitte, hogy a régi étterem torzója okán a torony is felújítás alatt van. Elmondtam, hogy az étterem a torony kilátószintjén van és tudtommal most is üzemel. Aztán a sípálya felső állomását érintve leereszkedtem a nagyon köves úton és elkanyarodtam az Állatkert felé, majd a végén a műút melletti turistaúton tértem vissza a kocsihoz.

tv-torony.jpg

 terkep.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr3615736678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István Pongrácz 2020.06.04. 10:55:58

Jó kis túra, gratula: Apa
süti beállítások módosítása