Séta a Misinán

2024. január 14.

2024. március 12. - Okulare

A napokban bekövetkezett szórványos hóesésnek köszönhetően lepelhóban sétálhattunk pár órácskát a Misina északi lejtőin. Először a Sárga háromszög jelzésen evickéltünk lefelé, majd a Sárga kereszt el váltottunk egy kis ösvényre, amely már néhol jegesebb volt, vigyázni kellett, nehogy elessünk. A régi síugrósáncnál megálltunk egy picit, majd nem sokkal később kereszteztük a sípályát is, ahonnét remek rálátásunk nyílt a Karolina külfejtés már rekultivált felső részére. A sípályát elhagyva nemsokkal később ismét becsatlakoztunk a Dömörkapu és a TV Torony közti Sárga sáv jelzésű útba, ahonnét sziklás, egyenletlen talajon kellett felfelé kapaszkodni. Itt találkoztunk egy párral és a kutyájukkal. A pár hölgy tagját a feleségem ismerte, így egy jó negyed órás beszélgetés kerekedett. Aztán megmásztuk a legmeredekebb szakaszt a TV-Toronyig. Itt találkoztunk ismét Málna kutyánkkal, Gergő fiunkkal és osztálytársával, akik a Tubesre sétáltak ez idő alatt. Nagyjából 2 órás kellemes kis séta volt, kb. 3.4 km távot és megközelítőleg 100 m emelkedés/süllyedést mutatott volna a GPS, ha hoztam volna.

Fedett pihenő a Kis-réten

Régi síugró sánc romjai

A Karolina-külfejtés felső részének látványa a sípályáról