Takanyó

2021. április 5.

2021. május 07. - Okulare

Testnek, s léleknek...

Húsvét másnapján kis kirándulásra indultunk a családommal ±1 fővel, ugyanis a lányom otthon maradt, viszont a fiam barátja, Barni velünk tartott. Szükség volt már erre! Nagyon vágytunk már a símogató napsütésben, nagykabát nélkül megtett sétára.

Völgység-patak tükre

Olyan útvonalat kerestem, ami közel van, de azért tartogat nekünk meg nem lelt geoládát is. Így esett a választás a Takanyó völgyére. Itt már jártunk korábban Gergővel, de akkor a Mecsek Rally volt túlsúlyban. Most Zobákpusztán parkoltunk és először a kék sávon mentünk egy rövid szakaszon, majd átkeltünk a közúton és elindultunk felfelé a Takanyó völgyében.

Utunk elején a fák között kanyargó mezők mentén haladtunk, mely évekkel korábban még szántó volt, de már kivonták a művelésből. Aztán belevetettük magunkat az erdőbe és egyre emelkedett és szűkült a völgy. Eleinte a Völgység-patak csobogott mellettünk, a srácok át is ugrálták párszor, de aztán hamar elértük a Takanyó-forrást, ahol egy multi-geoláda első pontja volt. Innét tovább követtük a lassan észak felé kanyarodó völgyet, amely már kiszárdt vízmosás volt, hisz a Völgység-patak, az a Takanyó-forrás előtt egy másik oldalvölgy aljából érkezett, amelyet mi elhagytuk. Viszont a völgy oldalában egyre magasabbra kapaszkodtunk és végül felértünk a hegygerincre. Itt egy farakásnál a nejem megpihent, míg mi megkerestük a másik pontot.

A találat után hamar kiértünk a műútra és Pusztabánya irányába tettünk agy kitérőt egy geoláda és az ebédünk miatt.

Pusztabánya

Kis pihenő után visszasétáltink a műúton, majd tovább is mentünk, hogy a Csengő-lak és forrás multipontjait is megleljük. A Csengő-lakhoz egyedül sétáltam fel, míg a többiek az elágazásnál pihentek, majd együtt ereszkedtünk le a forrásnál rejtező multiponthoz.

Innét már ismét turistaúton, mégpedig a kék-négyzeten haladtunk Zobákpuszta felé. A jelzés egy keskeny ösvényen haladt, mely egy jó darabon elektromos kerítés mellett húzódott. Zobák előtt megálltunk pár percre a Cigány-forrás előtt, majd egy jobb kanyarral rátértünk a Gyopár-kulcsosházhoz vezető frissen leszórt murvás útra és besétáltunk Zobákra.