Igazi tél a 45. szülinapomon

2021. 01. 17.

2021. március 24. - Okulare

Igaz, hogy a Covid miatt nem jutottunk el ezen a télen síelni, és Baranyát sem örvendeztette meg Tél Apó igazi több napos havazással, de a születésnapomra azért fehérbe borult a Mecsek. Ki is használtuk ezt és tettünk egy kört Éger-völgy és Éger-tető között.

Jég alatt pihen az Égervölgyi tó

Rögtön Éger-völgyben hosszas hócsata alakult ki, majd azért lassan elindultunk felfelé.

Az elején egy patakátkelés nehezítette a dolgunkat, de aztán pár méter csúszós szakasz megtétele után már stabil lábakkal róttuk az utat. Egy éles hajtű kanyar után észak-nyugat felé vettük az irányt. Ez egy nagyon szép szakasz, nyáron és ősszel többször jártam már erre. Nemsokára egy mozgóládához értünk.

Itt rejtőzik a láda.

Amíg logoltam ismét egy rövidebb tűzharc alakult ki és én sajnos pont a tűzvonalban értem vissza a turistaútra. A ládát hagytam a helyén, hátha más is elindul ezen a délutánon érte, ne csalódjon.

Tűzharc a turistaúton.

Találkoztunk egy aranyos kiskutyával. Mint a később érkező gazdájától megtudtuk, most egy egy éves tanítás veszett kárba. Mert ő hiába hívta a betanított vezényszóval, a kis blöki érdekesebbnek talált minket, mint a gazdit.

Aztán felkapaszkodtunk Éger-tetőre.

A hóangyal sem maradhatott ki.

Éger-tetőn is volt szórványos hógyolyózás, de páran kivontuk magunkat a hadműveletből és felderítés céljából felmásztunk a kilátóba.

Kilátó Éger-tetőn

Jakab-hegy

Pécs, Donátus és Deindol városrészei a hólepel alatt és a TV-torony

Lefelé a rövidebb utat választottuk, mert már várt minket a szülinapi ebéd.

Hamar visszaértunk arra a meredekebb részre, amin elindultunk felfelé.

Itt óvatosan kellett már haladni, mert kezdett csúszni a hó. Ismét átkeltünk a tiszta vízű patakon, és kiértünk az Éger-völgy tisztására, ahol az első hógolyó csata volt.

A tisztás és a parkoló között az utat nagyon vigyázva tettük meg, mert nagyon lejegesedett ez alatt a pár óra alatt.

Volt, aki biztonságosabbnak látta a súlypontját közelebb helyezni a földhöz.

De azért így vagy úgy, de mindenki épségben leért.