Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

2020

kétezer-húsz

2020. december 31. - Okulare

fejlec.jpg

A 2020-as év sokáig emlékezetes marad a COVID-ról és a vírus elleni védekezéssel kapcsolatos korlátozásokról. A tavaszi lezárás egyértelműen negatívan érintette a bringázásokat, hisz le kellett mondanunk a Tisza-tóra tervezett bringás hétvégét és a Magyar-Horvát-Szerb hármashatárra szervezett tekerést is. A nyáron és ősszel azért behoztunk valamennyit, de az idei év letekert távja alig volt több, mint a tavalyi táv fele. Összesen 446 km-t került a pedálokba.

p6138253.JPG

Mesztegnyő közelében a Kéktúra útvonalán szerelvény közlekedik

A túrázásnak viszont az őszi leállás kedvezett, hisz szinte minden szabadidős tevékenység tiltva volt, de a túrázás nem. Így elég sokat kirándultunk a családdal is és barátokkal is. A tavalyi 165 km-t sikerült megduplázni és 2020-ban 340 km került a túracipőmbe. Nyáron folytattam a kéktúrát egy három napos menettel, majd Karácsonykor is hozzátettem egy rövid télies túrát a kékhez. Immár nagyon közel kerültem ahhoz, hogy a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúrának a feléhez érkezzek. A kéktúrán kívül emlékezetes marad a március 1-jei rövid sétánk a Dachstein lábánál, ahol a második piros egyes ládámat is sikerült megkeresni. És ezzel rá is térek a geoládázásra.

20200228_171825.jpg

Dachstein

Ebben az évben a saját várakozásaimat alulmúlva 64 db ládát kerestem csak meg, szemben a titkon remélt 100 feletti eredménnyel. Ezt csak részben írhatom a pandémia számlájára, bár a korábban említett Tisza-tavi és délvidéki bringázás is "hozott" volna legalább 10-15 ládát, de az elmaradt debreceni és balatonfüredi hétvégébe is biztos belefért volna legalább 10 láda. 

pa039296.JPG

Csapattagok a sziágyi GC Versenyen

Viszont sikereim is voltak, hisz ebben az évben először vettünk részt Gergővel és barátjával a Sziágyon rendezett 39. Geocaching Versenyen és remekül éreztük magunkat. Nem az eredmény volt fontos, hisz valaki szinte végigfutotta a versenyt, mi meg inkább kényelmes túrázásnak fogtuk fel. A közepes kategóriában indulva 19 indulóból a 17.-ek lettünk 3:32-es idővel 10,4 km alatt teljesítve a 12 db pontot. (Az első 1:30 alatt 9 km-t tett meg a 12 pontért, a második hozzánk hasonlóan 10,2 km-t tett meg, csak épp 2:16-os idővel)

p6077949.JPG

Vadregényes mecseki völgy felfedezése GC Kupázás közben

Valamint a GC Kupában is jobb eredményt értem el. 60 résztvevőből 28. lettem (szemben a tavalyi eredménnyel, ahol 57 résztvevőből a 34. voltam). 8 túra alatt 51 pontot gyűjtöttem és 146,1 km a hivatalos versenytávom. Év végére - idén először - ellátogattam a letenyei geokarácsonyfához is.

p8058906.JPG

A badacsonyi Kisfaludy kilátó megmászása a GCBAMA megtalálása után

Mindent összevetve sikeres évet zártam, főleg ami a túrázást illeti. Több olyan helyre is eljutottam a Mecsekben, ahol eddig nem jártam. Hogy miként alakul a 2021-es év az most erősen kérdéses. Nem csak azon múlik, hogy alakulnak a vírussal kapcsolatos korlátozások, hanem magánéletemben is változás következik, hisz a következő fél évben új otthonunk átalakítása zajlik és terveink szerint nyár derekán már a beköltözést kell koordinálni és bizony ez sok időt elvesz majd az egyéb szabadidős tevékenységektől. Szóval addig is meg kell becsülni minden napot, melyet az erdőben tölthetek.

pc260888.JPG

Letenyei geokarácsonyfa

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr3116366508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása