Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

Dupla randi

2020. 11. 01.

2020. november 01. - Okulare

fejlec.jpg

Mi az, hogy dupla randi? Dupla randinak azt (is) hívhatjuk, amikor egy időben két "szerelmével" is találkozik az ember. Normál esetben ezért minimum egy, de inkább két pofon jár, de ez most egy speciális eset, ugyanis itt ráadásul szeretett feleségem is jelen volt, mikor mindkét szerelmemmel randiztunk és nemhogy pofont nem adott, de még meg is dícsért! Férfitársaim! Lapozzatok és kiderül a turpisság! :-)

Szóval a mai napra egy túrát irányoztunk elő a Melegmányi-völgybe, de család ifjabbik fele nem akart velünk tartani. Viszont a nejem szívesen bringázott volna, én meg összehoztam a túrázást a bringázással. Mint egy duatlon, ahol két sportág találkozik, így találkoztunk mi egymás után a bringázással és a túrázással.

Úgyhogy felpakoltuk a kocsira a bringákat és elindultunk. A Mecsextrém Park parkolójában támasztottuk le a kocsit. Majd bringára pattanva, mintegy 10 km-es hullámvasutazás következett. Először egy turistaúton leereszkedtünk az aszfaltos útig. Nagyon szép volt az erdő, még így a bringa nyergéből nézve is. A nap is szépen sütött szinte egész végig, de a november az november, még ha az eleje is. Az emelkedőkön izzadtunk, de a lejtőkön kifejezetten hűvös volt. Az első combosabb emelkedő után megpihentünk egy 5 percre egy fatörzsön, melyet a favágók hagytak az út szélén és amely egyedül árválkodott, várva a fáradt vándorokat. Az út minősége néhol egész jó volt, néhol látszott, hogy 30-40 éve feléje sem néztek a karban tartók, néhol meg egyszerűen csak kavicsos útnak lehetett titulálni a sok-sok vízzel teli kátyúval tarkított utat. De egy átlagos bringával azért nagyjából simán teljesíthető volt. Relative sok autó járt ezen az erdei úton és több bringással is találkoztunk. Elhaladtunk a Koszonya-tetői kulcsosház mellett és egy nagyobb energetikai csomópontot is láthattunk. Aztán kiértünk a Zobákpusztát Hosszúheténnyel összekötő útra és 1,5 km hegymenet után megpillantottuk Kövestető parkolóját.

Itt lekötöttük a drótszamarakat és gyalog folytattuk utunkat. El is néztem a helyes irányt, mert csak a zöld T-re koncentráltam és nem a hegytető felé indultam, hanem a zöld kereszttel fonódó ágán tettünk meg kb. 100 m-t. De gyanús lett, hogy miért lefelé visz az út, miért nem fölfelé. Úgyhogy visszamentünk a másik ágra és onnan hamar felkapaszkodtunk a nyeregre, ami a kilátóhoz vitt. Rengeteg külföldi diák jött velünk szembe, de a kilátónál csak két család eszegetett a padoknál. Én felmentem a kilátóba és megcsodáltam a gyönyörű panorámát. Múlt heti úti célunkat - a Zengőt - is közelről láttam, de a legközelebb hozzánk a Hármas-hegyen található jégesőelhárító épülete látszott. Ide is tervezzük a felcaplatást, de az majd egy következő kirándulás lesz. Miután kigyönyörködtem magam a tájban, lesiettem a feleségemhez aki egy padon napoztatta az arcát. Megettük a szendvicseket és ekkor őrá bízva a málhát én elindultam a ládáért. Ez a láda méltán került ilyen messze a kilátótól, hisz egy teljesen más tájat mutat be, nem kimondottan a kilátó miatt került elrejtésre. Ez a láda elsősorban a régi, felhagyott fonolit bányát hivatott bemutatni, melynek öblét már jócskán visszahódította a természet.

HELYTÖRTÉNET
Az alsókrétában az egész mezozoós időszak legdrámaibb eseménye következett be;
a hegység területe kiemelkedett, majd ismét tenger öntötte el, és erőteljes vulkáni tevékenység indult meg.Hatalmas tömegű alkálidiabáz (trachidolerit) láva törte át az idősebb rétegeket, és behatolt a törések üregeibe, a rétegek közé. Erőteljes tufaszórás is következett.
Ekkor tört fel a Mecsekben jól ismert kétfonolitkúp lávája is (Kövestető; Szamárhegy).

FONOLIT
A fonolit vulkanikus kőzet, csengőkőnek is hívják, régen útépítésre használták. Magyarországon csak itt (és a közeli Hosszúhetényben), figyelhető meg a felszínen a fonolit kőzet. Az itteni fonolit az alsó kréta korban keletkezett. 

 

forrás: a geoláda oldala kiegészítve a Wikipédia ezen oldalával
A fonolitról még itt lehet olvasni pár szót. 

Ez a rész engem gyerekkorom Winnetou filmjeinek helyszínére emlékeztetett, melyről ugyebár később tudtuk meg, hogy valójában hozzánk egész közel, az akkori Jugoszláviában forgatták. A láda egy kis keresgélés után lett meg, de most én voltam a figyelmetlen, kicsit kijjebbre gondoltam a rejteket, nem hittem a GPS-nek, amelyik 4-5 méterrel beljebb mutatta a rejteket. Végül szinte pontosan ott találtam meg, ahová a koo mutatott. Logolás után visszasiettem a feleségemhez és felcihelődtünk, majd, egy kicsit más úton, a kék háromszög jelzésen sétáltunk vissza a bringákhoz. A bringa utat visszafelé hamarabb tettük meg. Míg idefelé 65 perc volt a tiszta idő, addig vissza felé 53 perc alatt tettük meg az utat. A végén a műúttól fel a parkolóig a kék kereszttel jelölt erdei úton feltoltuk a bringát, mert az eleje meredek is volt és az erdészeti gépek által vájt nyomvályú eléggé alattomos volt, mert ellepte az őszi avar és nem lehetett tudni, hogy milyen mély, van-e valamilyen kő vagy ág, amely defektet okozhat a vékony kerekeknek. Hát így kell dupla randit szervezni, ahol az ember felesége is szívesen találkozik a bringázással is és az erdei sétával is. ;-) Szuper kis nap volt!

terkep.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr4216268850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása