Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

2019

kétezer-tizenkilenc

2020. január 03. - Okulare

2019_blog.jpg

Erre az évre összekaptam magam, illetve összekaptuk magunk, hisz mind bringázásból, mind gyalogtúrából több jutott. Előbbiben komoly társammá vált a feleségem, sőt a bringázásaink mozgatórugójává avanzsált sok eseteben. A 18'-as közel 500 km-t jó 300 km-rel megfejelve ebben az évben 801,6 km-t tekertem. Az ő jóvoltából két napot bringáztam Debrecen környékén. Kétszer voltam a Fertő-tónál, és ebből egyszer körbe is tekertem a barátaimmal. Ősszel a szokásos Balaton kör is megvolt. Idén a nyári nyaralás is tartogatott néhány nagyobb bringatúrát. Némelyikről beszámoló is készült. Ezen felül itt Pécs környékén is tapostuk a pedált. Szóval ez nagyon jó tendencia.

pa264282.JPG

Kék-túra a Zselicben

A túrázás tekintetében is szolgált újdonsággal az idei év. Életem első külföldi túrájára is sor került a horvátországi Papuk-hegységben, de ez mellett jópár mecseki túra és egy rövid osztrák séta is belefért az évbe. A végére hagytam a kéktúrát. Idén nagyon úgy tűnt, hogy kimarad ez a túramozgalom. Utoljára 2018. júliusában pecsételtem a füzetbe. Aztán szeptember végén már éreztem, hogy nagyon elhanyagoltam ezt a vállalásomat, így elkezdtem szervezni egy három napos túrát. Abaliget vasútállomásától Kaposmérőig terveztem, de végül két naposra rövidítettem és Zselickisfaludon akasztottam szögre a bakancsot. Nagyon tanulságos és szép túra volt. Ezzel együtt ebben az évben 165 km került a túracipőmbe. Ígérem 2020-ban nem várok ennyit a folytatásra, igyekszem március végén, április elején nekiindulni a visszalévő somogyi szakaszoknak.

 

20190522_112425.jpg

Lapajk

Szót ejtenék még a geoldázásáról is. Ezt a hobbit is sikerrel folytattam idén, újra 100 felett, egész pontosan 102 db/év eredményt értem el, már ami a megtalált ládákat illeti, sőt az sem sokon múlt, hogy elérjem a 300. ládámat. Persze jó pár korábban megtalált ládapontot is érintettem a GCKupa miatt, itt a gyalogtúra szekcióban összetettben 57 nevezőből a 34. lettem (6 túra / 39 pont). Februárban adoptáltam egy virtuális ládát a Balokány ligetben. Sajnos azon vállalásom, hogy ezt hamarjában rendes valódi dobozzá alakítom, nem sikerült teljesítenem, de ami késik, az nem múlik. Sikerként könyvelhetem el azonban az első "piros egyesemet", melyet a Papuk-hegységben a Lapajk csúcsának meghódítása során sikerült egy nagyon tapasztalt kesser-páros orra elől elhappolni. A mennyiséget nézve egyértelműen a március viszi a prímet, hisz ebben a hónapban 28 ládát találtam meg, amelyből 23 a Debrecenben eltöltött két nap eredménye. Ezen felül emlékezetes túra és küzdelmes meló van a dél-zalai kerekezés két multi-ládájának a végigjárásában is, melyben nagy segítségemre volt a feleségem.

Mindent összevetve ez az év is jól alakult és nagy reményekkel vágunk bele a 2020-as esztendőbe!

 

Geoláda statisztika

statisztika_2017-19.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr2715392124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása