Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

Vasárnap délutáni séta

2017. 02. 26.

2017. február 28. - Okulare


No ez a kirándulás tényleg "csak" sétaként kerül a kalendáriumba. ;-) Vasárnap délelőtt ládát keresgélve csatangoltunk a városban a fiammal és rádumáltam, hogy délután menjünk el az erdőbe, olyan szépen süt a nap. De ebédnél meggondolta magát. Addigra viszont annyira beleéltem magam, hogy elmentem egyedül erre a rövid kis sétára. A Remete réten parkoltam le és a Büdös kúti kulcsosházig mentem a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra útvonalán. Menet közben megcsodáltam az ezernyi hóvirágot és találtam néhány illatos hunyort is és ráadásként egy májvirág is rácsodálkozott a februári napsütésre. Sosem jártam még ezen az útvonalon. Eleinte zavart az Abaligeti úton folyamatosan elhúzó autók zaja, de aztán az út felénél szépen eltávolodott a két út és a Lapis felől érkező sárga kereszttel jelzett út becsatlakozásától kezdve átbukott a gyalogút a következő völgybe, ami már a Büdös kútnak adott otthont. A kulcsosháznál vidám kis társaság pihengetett. Nem zavartam őket, hisz a célom - a séta mellett - a Büdös kúti geoláda felfedezése volt. Ez egy hárompontos multiláda, sajnos az első ládát nem találtam. Kb. egy fél órát keresgéltem a Feri forrásnál, de nem leltem meg. Így átváltottam a második láda keresésére, ami az itiner alapján hamar meglett az Évi-Jenci forrásnál. A 3. pont egy virtuális láda volt, amely jelszavát hamar felfedeztem. Ilyenkor az adott pillanatban csalódott az ember a sikertelenség miatt, de aztán arra gondoltam, hogy milyen jó lesz majd visszatérni ide a családdal és fellelni az 1. ládát. A részsikerek után sietve elindultam visszafelé. Füleki Mihály emléktáblájánál még megálltam egyszer, de aztán már megállás nélkül letudtam a távot. Kezdett lemenni a nap, és vendégeket is vártunk 5 órára, illett időben hazaérnem. Az út nagy része száraz volt, egy két sarasabb részt kellett óvatosan letudnom, főleg azokon a helyeken, ahol erdészeti út keresztezte a turista utat. A mély keréknyomokban megálló víz teljesen elnyálkásította az utat. 

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr7012303113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása