Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

Tripammer fa - Melegmányi völgy

2017. 03. 25.

2017. március 26. - Okulare

Szombatra kellemes túraidőt jósoltak a meteorológusok és a nejem pedig örült volna pár csendes órának, hogy a tanulmányaiban is haladjon, mert nemsokára vizsgázik. Ezért a gyerekekkel geoládázni indultunk és mindkettőnek elhívtunk egy-egy kis barátját, így öten vágtunk neki szombat délután az erdőnek. A Mecsextrém parkolójában hagytuk az autót és rögtön rossz irányba navigáltam őket, de hamar rájöttem a hibára, így visszasétáltunk majdnem a kocsiig és megleltük a kék sáv jelzést, amelyen a Tripammer fáig terveztünk haladni. Gyorsan átkelve a Komló felé vezető forgalmas úton hamar egy szép, napos, medvehagymás vidékre értünk, ahol a fiúk előre futottak. Megbeszéltük, hogy kereszteződésekben mindig megvárnak. Az egyik pillanatban motorok hangját hallottam meg, amelyek túl közelről hallatszottak, nem a Komlói úton haladtak. Nemsokára fel is tűntek a turistaúton. Igaz, hogy nem mentek gyorsan, de hirtelen a két fiúra gondoltam, akik már egy dombbal arrébb, látótávolságon kívül voltak, és csak reméltem, hogy nem lesz gond. De a motorosok is óvatosak voltak és a fiúk is félreálltak így nem lett semmi baj.

Hamar elértük a Tripammer fát. Utoljára gyerekként voltam itt, és gyakorlatilag semmilyen emlékimg529.JPEG
et nem tudtam előszedni a "hardverből". (Update 04. 20.: kezembe akadt egy bizonyító erejű fénykép. Gondolom Anya fényképezett le minket itt a húgommal és Apával a 80-as évek derekán). 
Kicsit megpihentünk. A ligetes területen többen piknikeztek, frizbíztek, fociztak, kutyával játszottak. Nemsokára indultunk tovább a zöld sáv jelzésen, mert az első ládánkat a Dagonyázó forrásnál kellett keresni. A forráshoz egy rövid, de annál dimbesebb-dombosabb út vezet le és a becsatlakozásnál találkoztunk egy volt kolleganőmmel és a párjával. Ők a Kőlyukitól jöttek idáig. Pár szót beszéltünk, majd nekiveselkedtünk a ládakeresésnek. Elég rossz volt a gps jel, ezért úgy tűnt, céltalanul bóklászunk csak és mivel meredek volt a talaj nagy volt az esélye, hogy valamelyik saját vagy lízingelt gyerek a vízbe csúszik, kezdtem feladni a dolgot, mikor Kata felkiáltott és rámutatott egy kb. 5 méterrel arrébb lévő fára, "Ott van!" Így lett meg az első része a jelszónak. Ez egy multi láda volt, ezért egy másik láda jelszavát is meg kellett keresni a sikeres találatért, ami a 600 méterre lévő Barátság forrásnál várt minket. így szépen tovább ereszkedtünk a Melegmányi völgy felé.

A völgy "kinyílt", a nap szépen besütött és medvehagyma szőnyeg tárult elénk. A fiúk persze megint elöl jártak, de fürgeségüket az előzetes térkép tanulmányozásával egyenlítettem ki, így a hidat én vettem észre előbb, bár az áthaladás sorrendje már ismét a régi volt. Úgy futottak el mellettem, mintha ott sem lettem volna. A kis fahídon átkelve lecuccoltunk a padokhoz, Mire végeztem a lepakolással, a fiúk a gps jelet követve már fenn voltak a domboldalba és pár perc múlva kiabáltak is, hogy megvan a láda. Így a jelszórészlet második felével sikeresen logoltunk és ezzel életünk első sikeres multiládáját is "behúztuk". Pár perc pihenő és a kulacsaink megtöltése után indultunk tovább a meleg tavaszi napsütésben.

Hamar elértük körtúránk felét. Visszafelé a Melegmányi völgyön keresztül jöttünk a piros kereszten, hogy a vízesésnél lévő ládát is bezsebeljük. A láda közelébe érve tudatosult bennem, hogy igen meredek oldal felé mutat a ládát jelző nyilacska. Ennek fele sem tréfa! De szerencsére a fiúkban nem csalatkoztam. Usgyi, már mentek is fölfelé, keresve a ládát. Én meg bölcsen kivártam, míg megtalálják és amikor felharsant a "Megvan!" felkiáltás, akkor már a tuti biztos célpont felé irányozva indultam el. Nekem így is kutyanehéz feladat volt. Egy kicsit elmolyoltunk a ládánál, logoltunk, majd a fiúk gyorsan, én az Annával lassan, sréhen visszaindultunk a völgyben húzódó turistaút felé. A Kata fel sem jött, így messziről kiabálva instruáltam, hogy merre fogunk kiérni az útra, jöjjön oda ő is. Közben kirándulók értek a vízeséshez. Egyébiránt a jó idő sok kirándulót kicsalt a természetbe. Sok családdal és egy népesebb 40-50 fős nyugdíjas csapattal is találkoztunk. A Melegmányi forrásnál megtöltöttük a kulacsainkat és akkor az órámra nézve már nógattam a gyerekeket, mert a meleg, nyarat idéző napsütés csalóka volt. Tudtam, hogy 6 óra körül lemegy a nap és igyekezni kell. Még tervben volt egy láda a Tripammer fánál, de azt ekkor már elvetettem, tudtam, hogy nem marad rá idő. Okulva az egy héttel korábbi kirándulásból több pihenőt terveztem mára.

A nem messze lévő Anyák kútjánál még megálltunk egy picit, de aztán hamar nekivágtunk a kaptatónak. Nem sokára egy 4-es elágazáshoz érkeztünk. A piros kereszt ment tovább Lámpásvölgy felé, az Annának viccesen mondtuk is, hogy innét ő már haza tud menni, de mi letértünk a kék körrel jelzett útra, ami már a Tripammer fa felé irányított minket. Amikor felértünk a fennsíkra egy régi írtáshoz jutottunk. Az itt lerakott 20-30 db betonvas arra enged következtetni, hogy készülnek valamire, talán kilátó épül majd. Innét egy rövid ereszkedés után ismét a Tripammer fához lukadtunk ki. Megint leültünk egy picit, megettük az utolsó morzsákat is. Még éreztem magunkban annyi energiát, hogy ne a rövidebb kék sávon térjünk vissza az autóhoz, hanem a hosszabb zöld sávon. Ez ellen csak a Kata ágált, de hajthatatlan voltam. Így a 800 méterrel hosszabb utat választva még két forrást látogattunk meg. A Zsolnay kutat és a Komlói úthoz igen közel fekvő Rigó kutat.

A Komlói úton ismét sikeresen átkelve egy párszáz métert a Koszonya tető felé vezető műúton haladtunk, szigorúan libasorban, menetirány szerinti bal oldalon, míg el nem értük a kék keresztet, amin szinte egyenesen a Mecsextrém Park pénztárához lukadtunk ki. A parkolóban már egyedül árválkodott a kocsi. Hamar beültünk a kezdődő szürkületben és kissé megfáradva, de élményekkel telve indultunk haza.

tripammer_fa_melegmanyi_volgy.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr112372777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P. Sz. C. 2017.03.27. 00:40:40

Tetszenek a felvételeid ! Szép távot tettetek meg most is - ahogy látom a gyerekarcokat, mosolygósak, jól érezték magukat.
süti beállítások módosítása