Túrák, kirándulások, séták erdőn, mezőn.

okulare

Geoládázás március idusán

2023. március 15.

2023. május 14. - Okulare

fejlec.jpg

Sajnos a hétfő-keddi koranyárias idő helyett csak ma tudtam időt szakítani egy kis geoládázásnak. Ma hideg, szeles, őszies idő kerekedett. Korán ébredtem, de mivel éppen akkor esett az eső, így visszaaludtam. Végül 9 körül indultam el Komlón keresztül Zobákpusztára. Reméltem, hogy ilyen időben talán kevesebben indulnak neki az erdőnek és így nem viszik el az orrom elől a Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra geoládáját. Így is történt. Hamar megtaláltam a ládikót, viszont nem volt térerő a logoláshoz. Bocsicetlit hagytam, majd elindultam vissza Zobák felé. A 3-as elágazásnál végre fogtam jelet és betegre tudtam állítani a ládikót. 2017-ben teljesítettem az RP-DDK ezen szakaszát, így tudtam, hogy a pecsétért be kell térni a tábor kapujához. Sajnos elfeledkeztem a tintapárnáról, így ennek hiányában csak egy halovány pecsétre futotta, de azért kisilabizálható. Innét a házak mellett bandukoltunk a vadi zsír elágazásig. Ide azért elkelne egy-két iránymutató jel. Én persze tudtam, merre kell menni, de a járatlanaknak becsapós lehet, hogy a két út szinte párhuzamosan halad kb. 50 méteren keresztül. Mindenesetre letértem az új útra és hamar elértem az erdei ösvényt, ami már nagyon jól jelzett. Rápillantottam a GPS-re és azt mutatta, hogy légvonalban is meghaladtuk már az 1 km-t az előző rejtektől, de azért én még sétáltam vele egy kicsit és még a Vasas forrás előtt rejtettem el egy nagyobb ágkupac alá rözsével, falevéllel takarva. Innét a Kövestetői kilátó felé indultam tovább, hogy a GCFENT ládájával is találkozhassak.


Reggel még indulás előtt ellenőriztem, hogy nem vitték-e arrébb a GCDDK2 ládáját, és akkor láttam egy újabb sárga pöttyöt a Geomap-on. Gondoltam, ha már ilyen közel parkol a GCFENT mozgó, akkor újra megkeresem, így a kékláda újrarejtése után elsétáltam a kövestetői kilátóhoz is. Az előző rejtő nagyon jó kis rejeketet eszkábált, először át is léptem rajta, majd 1-2 perc bolyongás után a másik irányból fedeztem fel az apró árulkodó jeleket. A panoráma nemcsak a kilátóból, hanem innét a láda rejtekétől is szép. Ismertem már ezt a helyet, mert a "rezidens" ládát, a GCKOVT -ot korábban megleltem már. Most nagyon kellemetlen hideg szél fújt, így nem mentem fel a kilátóba. Gondolkodtam, hogy elvigyem-e a ládát, de a hétvégén előreláthatólag nem lesz időm rejteni, hétközben is esélytelen, így inkább hagytam, hátha valaki hamarabb újra tudja rejteni. Innét visszabandukoltam a Zobákon hagyott autómhoz és az új úton tértem vissza Pécsre. Útközben találtam pár olyan helyet, amiről szép kilátás nyílik a Mecsek középső részrére. Elhozhattam volna és azonnal elrejthettem volna a ládát, de sebaj. Ha legközelebb megcsípem, akkor legalább nem kell majd sokat gondolkodnom az új rejteken.

Jó kis séta volt, de sajnos sem az időjárás, sem a szabadidőm nem engedett most többet.

terkep.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://okulare.blog.hu/api/trackback/id/tr3018123910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása