Séta a Mecsek gerincén

2018. 01. 07.

2018. január 15. - Okulare

Nem kellett soká várni 2018 első kirándulására. Gyönyörű idővel indult a hétvége. Szombaton végeztem saját geoládám rejtekének utolsó simításaival és úgy terveztem, hogy másnap korán kelve reggel kihelyezem, majd délelőtt egy kis sétára indulunk a családdal. Délelőtt fél 11 körül érkeztünk meg az Állatkert elé a parkolóhelyre, és onnan a piros sávon sétáltunk el a Mandulásig és e kis bemelegítés után a hegy irányába fordulva a piros háromszög meredek szerpentinjén kapaszkodtunk felfelé. A gyerekek eleinte toronyiránt mentek, de a végére azért látták, hogy az "öregek" kényelmesebb útja sem elvetendő. Innét a Kis-Tubes felé vettük az irányt. A Rotary pihenőnél a család hölgy tagjai lepihentek, míg a fiúk felsiettek a kilátóhoz, hogy bezsebeljenek egy geoláda pontot. Innét visszasiettem a lányokhoz, mert Gergő toronyiránt egyből a következő ponthoz ment, ami a Rotary déli ágán egy emlékkőnél volt. Itt várt meg minket. Innét a déli ágon a Tubes felé haladtunk, közben geoládáztunk, majd ismét egy hegyi szerpentin következett a Tubes kilátóig. A gyerekek felszaladtak, mi most kihagytuk az élményt, inkább elfogyasztottunk a szép napsütésben a szendvicseinket. Innét a Lapis felé vettük az irányt a piros háromszög széles turistaútján. A Lapison csak átrobogtunk, nem néztük meg azt a kis emlékművet, melyet a Mecseket alkotó kőzetekből építettek emlékművé. Ezek a rózsakristályos mészkő, gránit, zöld kristályos mészkő, fonolit, vörös homokkő, andezit, szürke mészkő. A felirat tanulsága szerint a hét magyar törzs, Nyék, Megyer, Kürt-Gyarmat, Tarján, Jenő, Kér, és Keszi szövetségét jelképezi a hét mecseki kőzet. Ezt persze nem most olvastam el, hanem egy nyár eleji mozgóláda-rejtéskor parkoltam itt és akkor tűnt fel ez a kis emlékmű.

Némi aszfaltút után beértünk a Sós-hegyre vezető széles ligetes jellegű erdőbe, ahol egy nagyon enyhe emelkedő vitt "fel" a Misina - Tubes gerinc alatt emelkedő Sós-hegyre. Ez a Közép-Mecsek kilátóhelyeinek bemutatását célzó multiláda 4. pontja volt, kirándulásunk fordulója is. A kilátó lábánál népes turista csoport szalonnát sütött, így nem sokáig tartózkodtunk az ínycsiklandozó illatfelhőben, hanem gyorsan visszafordultunk. A Lapis után a sárga sáv egy rövid szakaszán felkapaszkodtunk a Rotaryhoz és most az északi oldalán kerültük meg a gerincet. A gyerekek már elég fáradtak voltak, így ők szép kényelmes tempóban lecsorogtak a Misinát és az Állatkertet összekötő műút és a sárga háromszöggel jelzett turistaút kereszteződéséhez. Én felfutottam a TV-toronyhoz a geoláda pontjáért, majd le evickéltem hozzájuk. Az evickélést szó szerint kell érteni, mert ez a rövid szakasz elég meredek és nagyon köves, vízmosásokkal szabdalt, így nehéz a járás rajta. Innét lecsorogtunk az Állatkerhez, ahol megnéztük a reggel kihelyezett ládát. Már volt találata, nem is egy! Majd gyorsan a kocsiba ültünk és elindultunk a kései ebéd reményében hazafelé.