Mandulás - Remete-rét - Mandulás

2017. 08. 26.

2017. augusztus 28. - Okulare

2017-08-26_13_35_36.jpgErre a hétvégére vendégeink érkeztek és szombatra egy rövidebb kirándulást terveztünk. Többféle útvonallal készültem és ezeket a reggeli elfogyasztása közben ismertettem. A csapatban kisebb gyerekek is voltak ezen túlmenően a néhány nappal korábbi lehűlésnek csak a halvány emléke derengett már a reggeli megbeszéléskor, így a kánikulával is számolnunk kellett, amikor a hátráltató tényezőket vettük sorba. Végül a kislányok inkább itthon maradtak és csak Gergő fiam képviselte a 10 év alatti korosztályt. Mindent összegezve a reggeli megbeszéléskor egy szintvonalon haladó sétát irányoztunk elő a Mandulástól indulva a Remete-rét irányába. Azt beszéltük meg, hogy elindulunk és ha úgy érezzük, hogy túlságosan meleg lenne, akkor szépen visszafordulunk.

A Mandulásban lévő tornapálya és a piros sáv közös szakaszán indultunk. A fiatalok kicsit szaporábban szedték a lábukat, mi "öregek" pedig komótosan beszélgetve haladtunk a fák között. A Mecsek déli oldalát telibe kapta a delelő napfény, de azért nem volt elviselhetetlen a forróság. A ritkásabb erdőrészeken túljutva egyre árnyasabb szakaszokon vezetett az utunk. Egy ponton - már közelebb a Remete-réthez - megálltunk inni egy kicsit és elfogyasztottuk a frissítő almagerezdeket is. Gergő itt vissza szeretett volna fordulni, de mi többiek egyértelműen indultunk tovább nyugatnak, így ő sem tett másképp. Egy enyhe ívű kanyar után megpillantottuk a Remete-rét fa játékait és a nagy, fedett pihenőt, ahol egy erős félórára mi is lecsüccsentünk. Itt megragadtam az alkalmat, hogy megkeressem a Remete-rét - Mandulás multiládának a 3. - virtuális - pontját. A kis pihenőnk alatt arra is volt idő, hogy megnézzem a különböző információs táblákat is. Láttuk a Sós-hegyi kilátóra felvezető ösvényt is. Erről a kilátóról tavaly decemberig nem is tudtam. Cimboráimmal a Tubesen eltöltött körbe kémlelésünnkor fedeztem fel. Még nem adódott lehetőségem elmenni ide és ez most is háttérbe szorult, mert igen meleg volt, senkinek nem volt kedve még a szintekkel is megküzdeni. De egy család viszont rövid tanakodás után nekivágott a zöld kereszttel jelzett útnak. Mi lassan össze készülődtünk. Megbeszéltük, hogyha lesz kedvünk, akkor az állatkertet is meglátogatjuk, de ezt majd ráérünk akkor eldönteni, ha visszaértünk a Mandulásba. 2017-08-26_13_06_11.jpg

A visszafelé tartó út talán egy kicsit könnyebb volt, bár időtartamát tekintve nem abszolváltuk hamarabb. Kényelmesen haladtunk. Kb. fél úton megkértem a csapatot, hogy álljanak meg egy kicsit, hogy legyen időm megkeresni a geoláda 2. pontját, ami az úttól kb. 50 méterre egy kis ösvény mentén volt. Már eléggé porozott a vesénk, így mindenki egyetértett azzal, hogy a Mandulásban megállunk egy hűvös italra a büfénél. Tempósan haladtunk visszafelé és hamar feltűnt a tornapálya egyik állomásán elhelyezett bordásfal szerű építmény. Így már tudtuk, nemsokára elérünk a kiindulóponthoz. Ott, ahol a turistaút megközelíti a műutat ismét megkértem a kis társaságot egy rövid pihenőre, mert a 3 pontos multiláda első pontját is meg akartam keresni. hamar meglett, hisz az úttól pár méterre egy fa odvából kandikált kifelé a pezsgőtablettás doboz. Visszaérve a büféhez hamar választott mindenki a kedvére való hűsítőt a repertoárból, majd rövid telefonálás után az is kiderül, hogy az otthon maradt lányok az Állatkertbe sem akarnak jönni, viszont az ebéd kész. Így mi is hamar lebeszéltük magunkat az Állatkert meglátogatásától, csak a bejárat előtt autóval elhaladva mutattam meg vendégeinknek, milyen lett a fogadóépület, amit a régi kis pénztár helyére húztak fel. A meleg ellenére is jól esett egy kis séta az erdőben és azért volt benne annyi, hogy mindenki farkasétvággyal fogyassza a finom ebédet, amit a Zita készített nekünk.

P. Sz. C. 2017.08.28. 22:10:58

Megdolgoztattad a csapatot, de klassz nap lehetett !