Évzáró kirándulás a Calamitessel

2016. 12. 17.

2017. január 16. - Okulare

Fél egykor indultunk a Misináról a Tubes irányába. A Kis Tubesnél megálltunk megcsodálni a szikrázó napsütést, amit a városban élők elöl teljesen eltakart a sűrű köd. A ködhatár valahol az Állatkert magasságában húzódott. A Kis Tubesről hamar elértük a Tubest és itt megmásztuk a kilátót. Körbenéztünk és beazonosítottuk a Lapis alatt lévő Sós-hegyi kilátót is, felfedeztük Orfűn a Pécsi tavat. Északi irányban nem volt köd a völgyekben. Csak a Mecsek déli lankáit lepte el a sűrű köd takaró. A Tubesről a piros kereszten lecsorogtunk a Rotary körsétány déli ágára, és útközben megkerestünk egy geoládát. Majd a Rotary-n visszaindulva még egy láda az utunkba került. A Misinára visszafelé menet még tervbe vettünk egy Dömörkapunál elrejtett ládát, de a Misinai kis pihenő alatt az óránkra nézve rövid tanakodás után úgy döntöttünk, hogy levágjuk a Tettye felé vezető utat és az Állatkert felé indultunk. Az Állatkert után elhagyva a műutat a Tettye feletti sziklákon értünk ki az erdőből, de ekkor már nem csak a köd hanem az alkonyat is leereszkedett, így a Tettyétől már az utcai lámpák világították be lépteinket. Hála a növekvő hidegnek és a halászlé (pizza) iránti vágyakozásnak, fáradt kis csapatunk hamar leért a sörözőbe, ahol a többiek már vártak minket. A finom vacsora és az italok hatására hamar felmelegedtünk és vidám viccelődéssel, múlattuk az időt. Nagyon jó kis nap volt!